Hej kära dagboken min, klockan är nu kvart i åtta och jag ska snart gå ner till Stora Salen för att äta frukost med Joshua och Coraline, jag var bara tvungen att skriva i dig lite snabbt och berätta vad som hände idag på morgonen för bara någon timme sedan.

 

Jo det var så här att jag vaknade av ett krafsande ljud mot fönstret och när jag öppnar sitter det en liten uggla där med ett kuvert i näbben, det står mitt namn på det så jag tar kuvertet, ugglan flyger iväg och jag sätter mig på sängen. Självklart undrar jag ju varför jag får ugglepost såhär tidigt på morgonen så jag öppnar det och läser vad som står...

 

Det stod ungefär såhär: ”Penelope, jag har tittat på dig så många gånger men nu ser jag dig verkligen för första gången. Ditt röd-lila hår som glänser i solen, ditt leende, dina kinder som får en vacker rosenröd färg varje gång du blir generad. Jag vill bara berätta att jag ser dig, du är vacker Penelope och jag blir glad av att se dig. ~J. ”

 

Alltså, nu har jag börjat förstå varför Jimmy följt efter mig hela tiden, han har velat säga detta men inte vågat. Men jag förstår inte vad han håller på med. Vi gjorde slut och det finns liksom inget mellan oss och jag kommer aldrig bli tillsammans med honom igen. Jag måste fråga honom, om jag ser honom idag. Jag är så himla förvirrad just nu.

 

Var bara tvungen att berätta detta för dig nu direkt, ska ner till Stora Salen nu och äta frukost, vi ses ikväll kära dagboken min!

Penelope Lovegood

~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~

 

Kära dagbok, nu är jag tillbaka igen!

 

Vilken dag, den blev inte alls som jag hade tänkt mig kan jag ju erkänna. Jag hade ju SVMDV med Coraline och då frågade jag henne om vad hon tycker om Joshua och hon sa att han är en en bra vän och väldigt söt. Jag frågade om det inte var något mer mellan dem men hon bara skakade på huvudet, då berättade jag vad Joshua hade visat när hon mötte den där kille i biblioteket och hon blev faktiskt lite ledsen över att hon sårat honom och jag fick veta att det bara var en vän hon hade mött.

 

Men det känns som om hon inte visste hur Joshua känner för henne, men de kanske kan ta tag i det nu när hon vet om det. Hoppas bara att de löser det på bästa sätt, utan att bli ovänner eller något för jag vill ha kvar mina två bästa vänner och kunna umgås alla tre tillsammans.

 

Aja, de får lösa det när och hur de vill. I alla fall, sedan var det ju Quidditch idag mellan Slytherin och Hufflepuff. Huffelpuff krossades totalt av Slytherin. Det slutade med 380 – 20 till Slytherin. Jag vet inte varför men jag tycker bara att Slytherin är det jobbigaste elevhemmet, de är så elaka mot andra. Jag säger inte att alla är sådana men många verkar vara elaka av sig. Vilket är tråkigt. Men det var roligt att se på lite Quidditch.

 

Såg Jake idag med och han log mot mig när vi gick förbi varandra, det var liksom ett ganska stort leende och jag log tillbaka mot honom innan mina kinder började hetta och jag tittade bort. Men när jag tittade upp så gick vi precis förbi varandra och han log mot mig fortfarande. Coraline blev helt paff över att jag faktiskt gillar en kille, jag brukar inte engagera mig i killar och sådant. Det är inte så jätte viktigt för mig, föredrar mina böcker poch studier.

 

Men nu vägrar hon släppa det och hon insisterar på att han gillar mig med och att jag borde prata med honom, typ säga hej och så. Men det är ju enkelt för henne att säga, hon är ju jätte söt och väldigt social till skillnad från mig.

 

Nehe, nu ska jag sova, vi ska ju som sagt till Tre Kvastar imorgon och jag vill inte ha stora påsar under ögonen då. Så nu säger jag god natt till dig kära dagbok. Vi hörs imorgon!

Penelope Lovegood

1 kommentarer

Trogen läsare

01 Apr 2014 21:28

Men oj, detta börjar ju bli riktigt intressant! :D

Svar: Vilken tur ^^ Tyvärr har hennes dagbok stannat av lite igen pga tid och fantasi brist xD Men ska försöka komma igång med den igen när jag skrivit klart denna FF:n xD
Penelope Lovegood

Kommentera

Publiceras ej