Kära dagbok, idag har det hänt en hel del!

När jag vaknade imorgse så snöade det! Det var helt vitt ute! Jag blev så fruktansvärt glad att jag slänge på mig mina kläder och sprang ut för att få se det på riktigt, inte bara genom mitt fönster och det var så otroligt vackert! Jag älsakr snö, tycker det är underbrt. Hemma har vi en kulle precis bortom vår bakgård och när snön kommer är det alltid fullt med söta små mugglar barn och mugglar föräldrar som drar dem i pulkor. Jag brukade också åka pulka när jag var så liten, pappa brukade följa med mig.

 

Sen efter det så möte jag Joshua och coraline för att äta fruksot och sen gick vi till bibliotekte för att plugga på lite läxor i ungefär två timmar. Sen var det dags för Quidditch mellan Slytherin och Gryffindor, det är alltid fullt med folk när det är G och S som möter varandra eftersoma tt de tär störst rivalitet mellan dem. Men jag kunde inte se Jack någonstans, inte Jimmy heller men läktaren är så stor att de kunde varit vart som helst. Gryffindor vann med bara 10 poängs marginal, Slytherin spelade riktigt bra trots att det snöade och det var svårt att se.

 

Jag, Joshua och Coraline gick till Tre Kvastar, jag drack lite honungsmörste och vi var där i nästan 2 timmar och pratade, skrattade och hade allmänt roligt. Men sen kom Lovisa och hennes gäng dit och då bestämde vi oss för att gå. Lovisa är den populäraste tjejen på skolan och hon har konstant ett gäng på tio eller fler tjejer som svärmar runt henne och de förstör stämningen med sitt högljuda tjatter och parfymstinkande kläder. Usch!

 

Tyvärr så kom Jack och hans gäng precis innan vi skulle gå och de satt sig hos Lovisa och hennes gäng, Jack ser inte ut att vara typen som gillar att umgås med sådana tjejer som Lovisa men det kanske han är, jag känner ju inte honom.

 

I alla fall, när vi kom tillbaka till Hogwarts så gick jag till biblioteket och har varit där hela kvällen, började på en ny bok. Denna handlar om Kärleken mellan en Kentaur och en ung flicka. Den är ganska spännande faktiskt.

 

Men nu tänkte jag sova, god natt kära dagbok. Vi hörs imorgon!

Penelope Lovegood

 

Kommentera

Publiceras ej