Kära Dagbok!
 
Hej min älskade dagbok, idag fick vi öva på en trollformel som heter Avis. Jag lyckades jätte bra! Man trollar fram små, blå fåglar ur trollstaven, jag lyckades efter femte försöket vilket ska vara ganska ovanligt tydligen! Kan du förstå det, jag lyckades!
 
Jag pratade med "Honom" idag också, eller inte direkt pratade, vi sa hej till varandra när vi gick förbi varandra i korridoren. Men när jag tittade över min axel för attt se honom så gjorde han samma sak, han såg mig rakt i ögonen och log. Jag trodde jag skulle ramla ihop på golvet som en benlös blomma eller något.
 
Jag vill så gärna prata med honom, verkligen prata med honom men jag vågar inte. Det är så konstigt att när man verkligen gillar någon och verklgien vill prata med den personen så vågar man itne ens prata med personen men om man inte bryr sig om personen så kan man enkelt gå fram och prata, är inte det konstigt?
 
Jag ska iaf försöka prata med honom innan denna veckan är slut. Önska mig lycka till!
 
Nu måste jag plugga på läxan vi fick i Mugglarstudierna. Hoppas du får en bra kväll så ses vi imorgon kära dagbok!
 
Penelope Lovegood

Kommentera

Publiceras ej