Hej älskade dagbok!

Idag har varit en plugg dag!

 

Först hade jag Skötsel och Vård av Magiska djur och Varelser, vilket jag älskar! Jag valde kursen själv och den är så himla rolig och Hagrid är en fantastisk lärare, även om han ibland glömmer att elever itne är lika stora som han är så saker han inte ser som skrämmande skrämmer oss. Haha, men han är intressant att lyssna på.

 

Sen hade jag Örtlära med professor Sprout, vi diskuterade olika växter och örter som kan vara bar att veta om och vart man kan hitta dem.

 

Sen hade jag min extra kurs (man kan välja till extra kurser om man vill det och de ger 5 meritpoäng per termin man studerar dem), denna terminen har jag valt till Döende språk med inriktning på latin. Det är verkligen super intressant att studera och jag lär mig så otroligt mycket om vårt egna språk för mycket kommer faktiskt från latin.

 

Min dag slutade, eller rättare sagt, min sista lektion slutade kvart över två idag. Jag följde med Joshua och Coraline till Quidditch planen, Joshua hade träning och Coraline ville ha sällskap på läktaren. Vi tog med oss böckerna från Försvar mot Svartkonster och övade inför provet vi ska ha på torsdag nästa vecka.

 

Vi kommer ha prov på olika formler som kan skydda en mot besvärjelser.

 

Efter att Joshua var klar så gick vi till Stora Salen och åt middag, sen gick vi till biblioteket och fortsatte plugga inför provet. Jag kan ju säga att min hjärna var helt slut när klockan blev nio.

 

Så nu ligger jag här i sängen och tänkte sova.

Vi ses imorgon kära dagbok.

Penelope Lovegood

1 kommentarer

Ella

05 Jan 2014 19:52

Superkul att läsa!
Du skriver så himla bra.Kul med Harry Potter blogg.

Svar: Åh, tack :D Ja, det är roligt med HP bloggar ^^ Känns som Harry Potter böckerna lever vidare och utvecklas med alla fan fictions :D
Penelope Lovegood

Kommentera

Publiceras ej