Idag var jag i Diagongränden med Jamille och C.J, vi var inne i Boklund och Alster och jag köpte dig där! Så himla glad att jag hittade dig, din svarta läderbindning med guldiga, ingraverade bokstäver var precis vad jag letade efter!

 

Imorgon är det tillbaka till lektionerna och vardagslivet. Men det var kul att åka på skolutflyckt till Diagongränden. På eftermiddagen imorgon är det Quidditch match mellan Ravenclaw och Gryffindor. Jag tvivlar på att Ravenclaw kan vinna mot Gryffindor, men vi får se. Mirakel kan faktiskt inträffa, hihi.

 

Nu ska jag läsa lite i min bok, den är faktiskt spännande. Den handlar om en häxa som blir förälskad i en trollkarl som är en varulv, en gång var det nära att han dödade henne. Vi får se vad som händer i detta kapitlet! Hihi!

 

Vi ses imorgon, kära dagbok!

Penelope Lovegood

Kommentera

Publiceras ej