Kära Dagbok!
 
Nu är du äntligen tillbaka hos mig!
Jag förstår inte vem det var som tyckte det var kul att gömma dig uppe på garderoben men efter två veckor av letande så är du äntligen tillbaka hos mig!
 
Det har inte hänt så mycket de senaste två veckorna så du har inte missat något!
Eller jo, en sak har hänt som faktiskt är rätt viktig. Patrick har pratat med mig. Det var såhär att en kille sprang in i mig så ajg tappade alla mina böcker och mina teckningar låg strödda över hela golvet i korridoren. Patrick såg det och han stannade för att hjälpa mig att plocka ihop allting.
 
Han tittade på mina teckningar innan han gav tillbaka dem till mig och han sa, "Du är riktgit duktig på att måla" Hihi! Vi pratade i nästan fem  minuter och imorgon ska vi träffas, det här hände i torsdags. Det är fredag nu och imorgon är det lördag så då ska vi träffas i Stora Salen!
 
Kan du förstå att han frågade mig om jag ville träffas! Hihi!
 
Åh, en sak till, han frågade vad jag heter och ajg sa Penelope Lovegood och då sa han att det var ett av de vackraste namn han hört! Så himla glad jag blev när han sa det!
 
Nu måste jag sova så att jag är pigg imorgon, önska mig lycka till!
God natt kära dagbok!
Penelope Lovegood.

Kommentera

Publiceras ej