Sida 21:

 

Kära Dagbok!

 

Idag träffade jag Patrick i Stora Salen!

 

Vi satt och pratade i nästan två timmar medan vi åt lunch, det var den bästa lunchen hittills på Hogwarts! Han gillar tydligen samma musik, samma färger och samma kurser som jag gör! Hur otroligt är inte det? Hihi!

 

Vi bestämde att vi ska träffas imorgon med! Fast då ska vi ses i biblioteket istället och plugga tillsammans. Hihi, det kommer bli super roligt!

 

Jag fick också reda påa tt hans föräldrar kommer från samma stad som min mamma, så det finns en stor chans att de en gång i tiden känt varandra eftersom de gått på samma skolor. Hihi, det känns så konstigt att han faktiskt har spenderat så mycket tid med dmig och att han ville det för det var ju han som frågade mig om vi kunde träffas idag och det var han som frågade mig om vi kunde träffas imorgon med! :D

 

Förutom att träffa Patrick idag så har jag och Rose pluggat inför provet i Örtlära som vi har på torsdag. Det är inte ett prov jag ser fram emot. ”suck” ….

 

Nu måste jag sova kära dagbok, men vi ses imorgon igen!

God natt kära dagbok!

Penelope Lovegood.

Kommentera

Publiceras ej