Hej kära dagbok!

Idag har jag haft en super härlig dag, även om det varit mycket plugg.

Började dagen med att ha SVMDV(Skötsel och Vård av Magiska Djur och Varelser), vi lärde oss om Centauren och vi fick träffa en riktig Centaur, Mr Kilius. Han var större än Hagrid! Men han hade ett snällt ansikte med vänliga ögon.

 

Sen hade jag professor Snape i Försvar mot Svartkonster, vi gick igenom vad som skulle vara med på provet och sedan diskuterade vi formlen Depulso som är en borttvingnings formel.

 

Sen lunch, åt en stor bit pumpa paj!

 

Sen hade vi professor Snape igen i Trolldryckskonst. Vi pratade om trolldryckerna Levande Död, Felix Felicis och Amortentia. Det var riktgit intressant faktiskt.

 

 

Jimmy kom fram till mig i biblioteket idag. Vi har inte pratat på väldigt lång tid, Öm, jag var tillsammans med honom i början av förra året, men bara i tre månader. Han ville fråga hur jag mådde och vad jag gjorde och hurd et gick för mig i skolan. Jag försöker fortfarande lista ut varöfr han pratade med mig överhuvudtaget. Men jag kommer väl på det så småningom.

 

Nu ska jag försöka sova, även om det är massor av tankar som snurrar i mitt huvud just nu.

Vi ses imorgon kära dagbok.

Penelope Lovegood

 

harry potter,

Kommentera

Publiceras ej