Hej dagboken min!

Idag har varit en ganska bra dag än så länge, klockan är halv nio på kvällen och har som du nu vet Astronomi klockan tio i tolv. ”suck”

 

Men har haft Forntida Runskrift och Försvar mot Svartkonster idag också, båda ämnena är rolig och jag måste erkänna att det är väldigt intressant med gamla språk. Sen vet du ju att jag älskar alla lektioner jag har med professor Snape. Så det behöver jag inte ens berätta för dig.

 

Men har iaf spenderat nästan hela min dag i biblioteket efter att professor Snapes lektion var slut. Övat jätte mycket inför vårt prov och känner mig ganska redo för att ta mig an det imorgon. Joshua har bara klagat hela dagen på att han inte fattar något av det han läser, Coraline har spenderat dagen med att sucka och pusta största delen av tiden. Men det är rätt så roligt att vara med dem ändå.

 

Såg Jake idag, han satt i ett fösnter med sina vänner från Hufflepuff. Och tro mig när jag säger att jag är SUPER glad för att jag fixade mitt hår idag på morgonen för han såg på mig. Jag och Emmi var påväg till professor Snapes lektion när vi gick förbi honom och när jag tittade på honom så tittade han redan på mig och han log faktiskt mot mig! Kan du förstå det?! Jag log tillbaka, tror jag i alla fall, jag är inte riktigt säker men vår ögonkontakt varade bara i ungefär 3 sekunder innan han svarade på något en av hans tjejkompisar sagt till honom.

 

Men jag har lett ända sedan han såg på mig och log! Känner mig jätte knäpp men han är så himla söt!

 

Men sen såg jag Jimmy också, han verkar typ förfölja mig nu för tiden. Jag förstår inte varför riktigt, jag ser honom jämte känns det som sen han pratade med mig. Han verkar vilja något men jag vet inte vad för han har inte pratat med mig sen förra gången. Men Coraline är övertygad om att han vill bli tillsammans med mig igen, men jag tvivlar starkt på det.

 

Oj vad tiden går fort! Nu måste jag få några timmars sömn innan Astronomin börjar, god natt kära dagbok, vi hörs imorgon!

Penelope Lovegood

Kommentera

Publiceras ej